MH17 : Salam Takziah dari meja Suara Insan Kerdil

Dalam Surah Al-Baqarah Ayat 158 di mana Allah swt berfirman

 orang-orang yang apabila mereka ditimpa oleh sesuatu kesusahan, mereka berkata: “Sesungguhnya Kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah Kami kembali.

Tidak di nafikan kita “Malaysia” dan Seluruh Rakyat di beri oleh pencipta dengan ujian yang cukup berat. Ujian demi ujian dari kehilangan MH370 dan terbaru MH17 di tembak merupakan satu cabaran besar untuk kita. Harusnya kita kembali kepada Allah sepertimana saranan Allah dalam ayat yang saya muqaddimahkan di atas. Kesudahan yang baik pasti datang dari Allah tetapi harus bersabar dan berdoa,Istiqomah adalah kunci nya.

      Dalam soal ini kita sebagai umat Islam dan manusia yang di beri akal tidak harus menerima dengan hati yang terbuka. Kembali kepada Islam dan Allah. Musibah yang datang harus di lapik dengan kita merenung di mana silap kita,apa dosa kita. Persoalan seperti itu membuat kita matang dalam beragama kerana dunia semakin tua dan Al-Quran jelas merakamkan akan peristawa kematian dan penghujung dunia iaitu kiamat. Kita tidak dapat tidak pasti akan menempuhi nya. Kejadian-kejadian inilah petanda nya.

    Bagaimanapun kita sebagai rakyat tidak kira dari fahaman politik mana sekalipun harus bersatu hati memberi sokongan kepada pemerintah dalam menjalankan tugas mereka dalam masa yang sama kita buat kerja kita untuk penyatuan ummah. Islam bukan jalan manusia menggunakannya di masa-masa tertentu tetapi Islam adalah dustur(peraturan) yang harus menjadi paksi kepada negara. Maka inilah masanya untuk para pemimpin dan rakyat menerima Islam tanpa kompromi. InsyaAllah,yakin dengan janji-janji Allah swt.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: