Kenyataan Tuan Guru Nik Aziz dan UMNO tunduk lagi

Kemelut dalaman UMNO dan sindrom “Takut Kalah” bagi pemimpin UMNO menyebabkan setiap hujah dan kenyataan pemimpin Pakatan Rakyat di esploitasi sekali lagi.

Kenyataan Tuan Guru bahawa tidak pelik Dap menghina Islam di anggap satu perkara besar dari UMNO sehingga media pro kerajaan menjadi batu api antara rakyat dan pakatan. Rakyat yang terbuka minda kepada kebenaran akan diam dan dapat menilai mana yang baik atau sebaliknya.

Dari segi lojik,memang tidak pelik DAP menhina Islam kerana dia adalah parti bukan ISLAM tapi yang pelik ialah UMNO. di dewan undangan negeri kelantan pemimpin UMNO tidak berhenti menghina dustur ISLAM dan ayat-ayat al quran di perendahkan . UMNO dari dahulu lagi bencikan ISLAM kerana Islam akan menghancurkan cita-cita rasuah,maksiat dan durjana mereka.

HIburan yang melembabkan minda rakyat menjadi antara agenda kerajaan pemerintah. Agenda ini sama dengan isi kandungan "the protocol of jews"

HIburan yang melembabkan minda rakyat menjadi antara agenda kerajaan pemerintah. Agenda ini sama dengan isi kandungan "the protocol of jews"

UMNO mungkin dalam keadaan kronik kerana wadah perjuangan mereka sudah pudar terutama bagi rakyat di semenanjung kerana hasil kesan urbanisasi menyebabkan minda-minda rakyat terbuka untuk melihat kebenaran. UMNO cepat melatah dalam pelbagai isu. Rakyat sudah mula sedari dari tidur kerana hasil media dan catatan ilmiah hampir senang di perolehi. Undang-undang menjadi caturan biasa anak muda maka UMNO kembali gelabah kerana mereka melawan arus lagi sekali.

Kenyataan Muhidin Yasin bahawa UMNOlah yang membela ISLAM satu tanda bahawa dia seorang yang benar-benar jahil. Pemberian lesen judi,arak dan kebenaran hiburan adalah satu satu dari kemurkaan pihak UMNO dan BN. Di mana UMNO sewaktu isu murtad ? Dan apa tindakan UMNO untuk menyelamatkan umat ISLAM yang semakin hari semakin ramai yang murtad terutama di Sabah dan sarawak?

Penutupan premis judi dan arak di kelantan oleh kerajaan PAS bukti mana yang membela ISLAM atau tidak. Soal mempergunakan ISLAM bukan isu kerana ISLAM itu harus di pergunakan kerana Allah menyuruh kita guna kan ISLAM untuk hidup. Doa iftitah yang di baca kita setiap solat menjadi tanda bahawa agama adalah awalan setiap perbuatan dalam hidup kita.

Kenapa UMNO menyekat peruntukan untuk kerajaan kelantan sejak 20
tahun dulu? adakah Islam mengajar UMNO memparaktikan ketidak adilan? sebab itu bagi saya baik orang yang menyokong UMNO atau pemimpin UMNO mereka adalah pengkhinat AGAMA.

Dosa dan pahala bukan barang mainan,dosa menghina ISLAM dan mempermainkan dustur ISLAM cukup bahaya dan memberi erti kafir . Saya rujuk kenyataan dari Dr Yusuf Al Qardawi bahawa umat ISLAM yang cenderung pada pemimpin tougud maka dia jelas kafir.

Doa dan munajad dari para alim ulama di kelantan khas nya insyaAllah akan membenankan UMNO dari muka bumi Allah ini. Isu balak di sarawak,sabah sehinggalah isu minyak dan gas  di kelantan,terangganu adalah rekod keburukan UMNO dalam memerintah. Ya,UMNO memerintah malaysia sejak merdeka tapi negara membangun tapi membangun dengan cara busuk dari dalam seperti buah yang cantik kulit nya tapi buruk isi nya.

Negara mungkin nampak cantik di luar nya tapi rakyat masih berada tahap minda negara ke tiga dan rekod kemajuan malaysia dari segi rasuah masih di tahap kronik mengatasi thailand dan negara-negara jiran lain.

Mungkin rakyat di sarawak kuat menyokong BN dan Sabah menyokong UMNO. Tapi kemiskinan dan sepatut nya mereka menjadi negeri yang paling kaya di malaysia. Dengan minyak dan hasil bumi tapi mereka tetap membela BN dan UMNO kerana ketidak cerdikan dalam menilai. Rakyat teranggunu yang kaya dengan minyak tapi masih ada yang merempat. Mereka bangga dengan pemimpin mereka tapi negeri masih korup.

Benar,orang melayu lahir dari meniru. dan hidup untuk meniru. Itu kelebihan orang Melayu. Budaya dan adat menjadi agama dan agama menjadi adat. Orang melayu terlalu takut untuk berubah sehingga kemiskinan dan kejumukan berlegar di dalam minda-minda melayu. Melayu cerdik berhujah,tapi dangkal otak nya. Saya banyak berjalan dari satu negeri ke satu negeri dan dari satu universiti ke satu universiti. Saya banyak melihat mana yang cerdik atau purak-purak cerdik.

Media dan rakyat di pantai barat seakan menghina kelantan. Tapi pembangunan kelantan tidak berlunjur pada bantuan kerajaan pusat secara total. Kelantan mampu bangun dengan kudrat sendiri sehingga arus modenisi cukup konsisten di kelantan.

Baik apa pun,UMNO harus di kuburkan.  Tiudak layak UMNO memerintah kerana setiap dasar UMNO adalah untuk melemahkan minda melayu dan membesarkan perut pedal mereka sendiri.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: