Apabila perjuangan di sekat…

Di sebalik perjuangan yang berpanjangan ini ada bilah-bilah selumbar yang cukup perit untuk di buang dan cukup seksa apabila ia di simpan.

Tribulasi perjuangan adalah titik-titik persimpangan antara patah semangat atau terus naik meninggi tanpa kenal asa dan putus! Manusia yang mengikut arus akan terus hanyut dan sesat,percayalah! Sesat bukan perlu mengikut ajaran si fulan dan si fulan tapi sesat itu datang dari kurang nya ilmu dan tinggalkan manusia di atas dunia tanpa tarbiah.usrah1

Kita membaca sirah nabi apabila nabi berjalan di medan dakwah ini sehingga perit pedih nabi hanya dapat di rasai oleh manusia yang mengecap nikmat keperitan ini dengan lidah nya sendiri. Tapi percayalah,manusia yang gila-gila cintakan dunia tidak akan merasai semua kecapan-kecapan itu kerana Allah akan menutup hati-hati yang lalai dari jalan ISLAM . Tidak syarat manusia bersolat 5waktu dan berzikir sebelum tidur jika ISLAM tidak di hayati . Tapi semua itu pengurniaan Allah ,tidak selayaknya penulis membicarakan akan kebaikan dan putuskan amalan indah itu. Sepatut nya amalan itu di tambah baik. InsyaAllah

Bersabarlah wahai hati…

Setiap sekatan untuk berjuang menjadi api baraan untuk menyalakan umbi-umbi akar kerana di masa depan tanah yang di bakar atasnya akan subur dan membiak kan pohon-pohon hijau yang baru lebih subur dari sebelum ini.

Mungkin blog ini adalah blog ke 3 selepas beberapa rintangan demi rintangan yang penulis hadapi. Bukan dari pihak luar tapi dari manusia yang bencikan perjuangan bertunjangkan islami .

InsyaAllah,tidak ada manusia yang lemah kecuali kelemahan itu datang dari manusia yang cetek nya ilmu nya. Semoga perjuangan dalam terusan baru ini dapat membiakkan lagi seni-seni cintakan Allah dan semangat yang mungkin membakar hasil nyalaan bara-bara baru demi syahid di jalan Nya.

One response to this post.

  1. Posted by ummumawaddah on August 12, 2009 at 7:49 am

    wasobiru
    apapun rintangan kita tempuhi dengan sabar. teruskan pjuangan. insyaAllah, will support u..
    salam perjuangan

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: