Apabila air mata mengalir

Apabila air mata manusia itu mengalir kerana Allah maka akan terbukalah pintu-pintu rahsia dari langit. Manusia yang berani mencari akan menjumpai cahaya dan jalan itu. Jalan rahsia itu mungkin di jumpai oleh si kekasih yang cintakan kekasih sahaja.

Wahai insan,

Hari ini kita di ulit perasaan gilakan dunia,dunia tanpa bermodalkan iman dan takwa. kita lupa untuk memandang langit Allah dan mengalir air mata kerana dunia yang Allah tempatkan ini adalah tempat fitnah yang berpanjangan selagi hayat bernyawa dan darah mengalir di dalam batang tubuh hamba nya ini.SUJUDqwer

Wahai insan…

Kita mungkin percaya kepada kecintaan ..tapi cinta kita itu harus berpunca pada amal pada Allah. Allah tidak akan membiarkan keburukan di atas  hayat hamba nya kerana Allah itu maha adil di atas tiap-tiap penciptaan nya.

Kembali lah pada Allah kerana cahaya Allah itu penuh rahsia dan sebalik rahsia yang di temui oleh hamba nya akan merasa nikmat. Nikmat itu akan membuat hati-hati yang terpaut pada Allah menangis kerana betapa rahsia nya rahsia-rahsia Allah itu.

Kenapa perlu kita mengagunkan duniawi?

Mungkin kita lupa untuk mengenal titik titik rahsia.Bukan saya ingin mengajar pembaca mengetepikan dunia tapi dunia adalah satu persinggahan seperti sabda rasulullah bahawa jadikan dunia ini sebagai medan persinggahan dan kita di ibarat seperti musafir.

InsyaAllah,

percayalah pada rezeki Allah kerana di sebali pengharapan kita pada Allah maka cantiklah hasil nya kerana berapa banyak rezeki di atas dunia ini semua nya adalah milik Allah dan macam mana susahnya mencari dan di cari insyaAllah apabila Allah mengizinkan ia di permudahkan maka ia akan mudah. Itu semua antara singkapan rahsia-rahsia Allah yang akan di kenal oleh hamba-hamba nya yang istiqomah pada jalan Allah. Jalan Allah itu cukup rahsia dan hanya hamba yang pandai berahsia akan kenal rahsia-rahsia Allah. InsyaAllah.

Percayalah pada yang pasti kerana di atas kepastian ALlah itu akan di kira sebagai jalan Nya.

Wahai insan,

Jauhi akan murka Allah!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: